poniedziałek, 19 listopada 2012

Bułeczki drożdżowe z serem





Składniki:

300 ml ciepłego mleka
500 g mąki pszennej
łyżka miodu
1/3 kostki masła (miękkiego)
1 jajko
pół łyzeczki soli
2-3 łyżki cukru
opakowanie suchych drożdży (9g)






Nadzienie serowe:
300- 400 g zmielonego na gładką masę sera białego
1 żółtko
łyżeczka masła
kilka kropli aromatu waniliowego
2 łyżki cukru

Bułeczki przygotowałam metodą "maszynową" czyli przy pomocy maszyny/automatu do wypieku chleba. Zawsze posługuję się nią w celu wyrobienia ciasta drożdżowego. Pozostawiam też w niej ciasto do wyrośnięcia.

Wszystkie składniki (pamiętając o kolejności: najpierw mleko, potem mąka i pozostałe) umieszczam w maszynie i ustawiam program do wyrabiania ciasta. Można oczywiście zagnieść wszystkie składniki ręcznie, bądź przy pomocy innego "wspomagacza"- podobno mikser też się sprawdza, choć sama nigdy nie próbowałam.

Wyrobione ciasto powinno wyrosnąć tak, aby conajniej podwoić swoją objętość.
Kiedy jest już gotowe przekładamy na stolnicę i delikatnie wyrabiamy. Rozwałkowujemy ciasto i przy pomocy szerokiej szklanki/kubka/salaterki wykrawamy okrągłe bułeczki. Na środku każdej z nich robimy wgłębienie na serowe nadzienie (ja zrobiłam to przyciskając dno kieliszka do środka bułeczki).

Następnie przygotowujemy nadzienie mieszając (miksując) składniki. Napełniamy nim wgłębienia w bułeczkach. Ja użyłam do tego szprycy cukierniczej. Nadziane bułeczki smarujemy jajkiem lub mlekiem i wstawiamy do piekarnika na ok. 15-20 minut w temperaturze 200 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz