niedziela, 30 września 2012

Żytnie ciasto marchewkowe




Składniki:

2 szklanki startej na drobnej tarce marchwi
szklanka mąki żytniej razowej
pół szklanki cukru trzcinowego
4 łyżki musu jabłkowego
2 jajka
pół szklanki oleju
pół łyżeczki soli
łyżeczka przypraw do piernika
pół łyżeczki cynamonu
3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich
łyżeczka sody
pół łyżeczki sody


Zaczynamy od utarcia jajek z cukrem. Następnie dodajemy olej i dalej ucieramy przez chwilę. Kolejnym krokiem jest dodanie musu jabłkowego oraz marchewki. Mieszamy przy pomocy łyżki. Teraz dodajemy mąkę, sól, proszek do pieczenia, sodę oraz przyprawy. Dodajemy też posiekane orzechy i ponownie mieszamy. Kiedy wszystkie składniki się połączą przekładamy masę do formy (ja użyłam standardowej blaszki "keksówki"). Wkładamy do piekarnika na około 45-50 minut w temperaturze ok. 165 stopni.



Po upieczeniu i schłodzeniu można udekorować polewą z serka twarogowego:
2 łyżki miękkiego masła
5- 6 łyżek naturalnego serka twarogowego
1-2 łyżek cukru pudru
Składniki ucieramy ze sobą do uzyskania jednolitej konsystencji. Rozsmarowujemy na wierzchu ciasta. Nawet jeśli polewa ma rzadką konsystencję, po schłodzeniu w lodówce powinna stężeć.



11 komentarzy:

  1. jeszcze nigdy nie piekłam ciasta marchewkowego, a nawet nigdy nie jadłam... muszę to nadrobić, bo prezentuje się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne :) Nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego, ale to wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda naprawdę smacznie ;)

    zapisuję do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie dziś również marchewkowe ale z ananasem i meeega zdrowe, wkrótce na blogu tez załączę. Uwielbiam zdrowe pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio zrobiłam swoje pierwsze, jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale bym takie zjadła. Pyszne, zdrowe, żytnie ... same zalety ! I ta polewa z serka- moja ulubiona !

    OdpowiedzUsuń
  7. Marchewkowe to jedno z moich ulubionych ciast. Serkowy krem idealnie do niego pasuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się prezentuje, i do tego zdrowe:)

    www.zakochana-w-kuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Łyżeczka czy pół łyżeczki sody?

    OdpowiedzUsuń