środa, 14 marca 2012

Domowe tortille

Tortille, tostadas, nachos, quesadillas... Jest tego mnóstwo. Wszystko pyszne, a do każdej z tych potraw wykorzystamy placki tortilla. Warto więc przygotowywać je samemu. Ja właśnie spróbowałam. Wzorowałam się na przepisie z Lawendowego Domu. Wyszły świetnie, robi się je naprawdę prosto i szybko. Polecam! Żegnajcie sklepowe placki!

Ta wersja to placki kukurydziano- pszenne. Na daną ilość mąki pszennej dodajemy taką samą ilość mąki kukurydzianej. Ale po kolei:

170 g mąki pszennej
170 g mąki kukurydzianej
50 g miękkiego masła
łyżeczka soli
pół łyżeczki sody oczyszczonej
200 ml wrzątku

W misce mieszamy wszystkie składniki suche. Dodajemy wrzątek i mieszamy łyżką, aż składniki się połączą. Po przestygnięciu wyrabiamy ciasto ręcznie, aż stanie się elastyczne. Następnie zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy na około 30 minut (ja swoje przechowałam przez ten czas w lodówce, dzięki temu stało się twardsze). Następnie odrywamy kawałki wielkości orzecha włoskiego i rozwałkowujemy na cienkie placki. Każdy z nich smażymy na suchej patelnie po ok. minutę na każdej ze stron. Z podanej ilości składników wyszło mi ok. 15 placków o średnicy ok. 15 cm.

Moje tortille pozostały elastyczne, natomiast jeśli stwardnieją, przed podaniem można je podgrzać chwilę w mikrofali- wówczas odzyskają miękkość.






2 komentarze:

  1. Od dawna zabieram się, zeby je zrobić ! Dzięki za mobilizację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś, ale z powodu dosypanych do ciasta ziaren, bardzo się rozrywały. Następnym razem będą takie :)

    OdpowiedzUsuń